Головна сторінка   Карта сайту   Написати листа
НовиниПро насКонтактиГостьоваДоставка квітів
 




Цікаво знати

    Вирощування – бізнес затратний
    На відміну від торгівлі квітами на ринку, де рентабельність сягає 100%, рентабельність вирощування значно менша, за деякими підрахунками вона не сягає і 30-50%. До того ж квітковий бізнес вельми ризикований: треба вкласти велику суму в закупівлю саджанців, добрив, оплату за енергоносії. Існують і інші ризики: врожай може загинути від хвороби або неправильного догляду, велика небезпека не продати готову продукцію, яка, як відомо, є швидкопсувним товаром. Цим і пояснюється небажання інвесторів вкладати гроші в розведення квітів.
    Фахівці стверджують, що для того щоб побудувати нову теплицю і впровадити передові технології (краплинний полив, систему повітрообміну), треба вкласти в кожен гектар залежно від виду продукції та оснащення від $100 тис. до $1 млн. Реконструкція існуючих потужностей обійдеться дешевше. Хоча також потребує значних коштів на відтворення існуючих теплиць, де повністю порушені комунікації, які треба відродити. А ще потрібні легкі пластикові або металоконструкції, спеціальне скління, яке пропускає сонячне світло і не пропускає ультрафіолет, дренажна система і гідропоніка, система водопідведення… До того ж вклавши значні кошти, зробити бізнес відразу рентабельним не вдасться – з моменту встановлення обладнання до отримання першого врожаю пройде 6-8 місяців.
    На думку виробничників, щоб уберегтися від несподіванок ринку та задовільнити роздрібного продавця, а в підсумку і покупця, варто вирощувати всі найпопулярніші у нас квіти: троянди, гвоздики та гербери. Водночас вирощувати 3-4 різні культури на площі, що менша одного гектару може бути невигідно. На українському ринку виробників квітів покищо мирно співіснують великі та дрібні підприємства, приватні квітникарі. До речі, в регіонах саме приватні квітникарі забезпечують населення квітковими культурами.  


    Квітництво – лакмус економіки
    Історично склалося так, що законодавцем квіткової моди, а згодом квіткового бізнесу стала Голандія. Квітковий бізнес в сучасних Нідерландах, як правило, сімейний. Традиції передаються з покоління в покоління, в той час як технологія удосконалюється. Це дозволяє вирощувати настільки багато якісного товару, що два рази в рік на вулицях Амстердама підприємці “тчуть” запашний килим з свіжих пелюсток і влаштовують пишні каравани квітів. Країна має достатню кількість професіоналів з вирощування, маркетингу квіткового ринку, багато продавців та аматорів квітництва. Але до цього голандці йшли аж 150 років.Фахівці ж вітчизняного квіткового бізнесу оптимістично стверджують, що зараз в Україні склалася сприятлива ситуація для інвестування в квіткове виробництво. Інвестори вважають, що відносно недорога робоча сила, енергоносії та порівняно високі ціни на продукцію квітництва створюють сприятливі умови для його розвитку. У найближчі декілька років місця на ринку вистачить всім. Поки на ньому мирно співіснують великі і дрібні учасники (що характерно далеко не для всіх галузей української економіки). Кожне велике господарство щорічно розширяється в середньому на півгектара. Це говорить про те, що у виробників квітів хороші перспективи. До того ж українські квітникарі думають навіть про експорт вітчизняної продукції: вже є досвід експорту квітів до Литви, Угорщини, вивчається можливість експорту до Росії.
    Квітковий бізнес не може бути не прибутковим. Квітка – не предмет першої необхідності, і людина може за нього заплатити, коли вона сита, одягнута і взута. Тому за розвитком квіткового бізнесу можна судити про рівень життя населення. Це як лакмусовий папірець економіки. Підприємці зазначають, що останнім часом потреба в квітковій продукції зросла, це можна пов’ язати з підвищенням добробуту. Головне зараз – перевести вітчизняний квітковий ринок на цивілізовані рейки, зробити його цивілізованим настільки, щоб відродилося квітництво, традиції вирощування всіх товарних позицій, в тому числі екзотичних. Стабільно високий попит на квіти робить цей бізнес вельми привабливим як для квітникарів, так і для продавців делікатного товару.
    Шалених прибутків не буде, але квіти залишаться одним з найприбутковіших і водночас приємних видів бізнесу.
    Коментар
    Ірина Єгорова,
менеджер по продажу ТОВ “Асканія-Флора” (Київська область)
    — Квітовим бізнесом займаємося не так вже й давно, близько 2,5 років. Сьогодні ми маємо господарство, яке розташоване на площі 2,5 гектара. Надалі плануємо розширятися, вже йде будівництво нових теплиць. Якщо до цього часу наша виробнича база знаходилася на реконструйованих спорудах, то тепер будуємо нові. Квіти вирощуємо тільки під зріз. Товар реалізуємо через мережу дрібних оптових покупців, як правило це господарі невеличких магазинів. Охоплюємо в першу чергу Київську область, але маємо клієнтів і з інших регіонів. В квітковому бізнесі практично всі учасники знають один одного. Тому відчувається неабияка конкуренція, дуже багато людей займаються квітами, їхнім вирощуванням та продажем. Квіткова ніша зайнята, дуже важко піднятися, треба постійно шукати щось нове, своє.     Сьогодні ми єдині в Україні, хто вирощує під зріз антуріум. До цього головною нашою квіткою була троянда. Плануємо розширюватися і відповідно збільшувати асортимент та коло клієнтів.
    Головна проблема квіткового виробництва – відсутність гарних фахівців та й досвіду роботи, тому можна говорити, що вчимося на власних помилках.
    Коментар
    Марина Романчук,
ТОВ “Космея”( Житомирська область)
    В квітковому бізнесі, як і в будь-якій справі, є свої специфічні труднощі, перешкоди. Наприклад, доводиться говорити про недостатню кількість добрив, якісної і дешевої горшечної пластмаси, з якою ми працюємо. Є труднощі й іншого плану. Зокрема, немає належної лабараторної бази, як це було раніше. Адже повинні бути і такі фірми, які лише перевірятимуть продукцію чи вирощуватимуть рослини способом клонування. Тобто потрібна спеціалізація квіткового бізнесу, те чого зараз ми не маємо.
    Український ринок квітів переважно складається з імпортного товару. Імпортної продукції завозиться справді багато. І це добре, я так вважаю. Адже є такі квіти, які не можна виростити в наших умовах. Наприклад, колумбійську троянду у нас не виростиш ніколи. Повинно бути і своє, і імпортне. Такий підхід забезпечить, з одного боку, конкуренцію, а з іншого стимулюватиме ріст.
Сьогодні помітна тенденція, коли багато підприємців, що працювали в цій ніші, стають справжніми професіоналами. Тепличні господарства, які були занедбані, викуповуються, піднімаються. Люди просто захотіли працювати і зрозуміли, що крім хліба повинно ще щось прикрашати наше життя. Думаю чим більше нас, квіткарів, буде, тим краще буде для всіх.
Гадаю, що ріст і підняття квіткового бізнесу на професійну основу відбуватиметься поетапно і має неабиякі перспективи. Наприклад, ми для себе вже визначили, що будемо спеціалізуватися на вирощуванні розсади. Я б хотіла бути на цьому ринку, якщо можна так сказати, монополістом.
    Сьогодні ми спеціалізуємося на вирощуванні розсади однорічних рослин та квітів під зріз. Цього року виростили дуже гарну і незвичайну для України квітку – еулстому. Це своєрідна альтернатива нашій троянді, дуже схожа – від забарвлення до розміщення пелюсток. Квітка вперше вирощена в нашій країні на професійному рівні на значних площах. Вона вже з’ явилася на ринках та в квіткових салонах. Можна говорити про символічне народження еулстоми на Україні. Той хто любить працювати з квітами завжди шукає щось нове. Взагалі ми постійно працюємо над удосконаленням технологій вирощування, розширенням асортименту квітів, розсади квітково-декоративних культур вітчизняної та зарубіжної селекції. Працюємо з німецькими квіткарями, вивчаємо їхні технології вирощування. До речі, минулого року столичні майдан Незалежності та вулицю Хрещатик прикрашали саме наші квіти.
    Коментар
    Катерина Деркач
, “Індустрія квіткового бізнесу”, менеджер
    Український квітковий бізнес можна вважати у нас новою галуззю, але перспективною, з великим потенціалом. Останнім часом помітна тенденція до збільшення як кількості приватних підприємців, так і великих компаній міжнародного рівня, які виробляють продукцію високої якості і достатньої кількості, щоб забезпечити вітчизняний ринок. Ми маємо великі можливості для розвитку цього бізнесу. Але головна проблема в тому, що всі квітникарі розвиваються самі по собі, їхні дії не координуються і не узгоджуються. Можна говорити, що це загальна проблема українського бізнесу, який працює не за європейськими стандартами. Ми намагаємося якимось чином вплинути на ситуацію, скоординувати й узгодити спільні дії. Напочатку жовтня в Києві втретє проходила спеціалізована виставка “Індустрія квіткового бізнесу”. Вперше у своїй історії вона мала статус міжнародної, тобто це перша міжнародна виставка в Україні, присвячена квітковому бізнесу. Кількість кампаній-учасників виставки значно збільшилася. Були представлені найбільші вітчизняні й зарубіжні кампанії, які задіяні на ринку квітництва в Україні. Кампанії, які орієнтується на високі стандарти, що в свою чергу стимулює розвиток нових, дрібних підприємців, що виявили бажання працювати в цій галузі. Подібні заходи мають на меті розвиток та координацію усього українського квітникарства. Можна говорити, що такі виставки – своєрідний звіт та планування на майбутнє, відображення, відзеркалення всього ринку українського квітникарства.


    Імпорт експорту – не товариш
    Ще донедавна практично весь квітковий бізнес, зокрема, імпорт був контрабандим, хаотичним, тіньовим ринком. Часто у продавців взагалі не було ніяких документів, не кажучи вже про необхідний базовий комплект. Ситуація змінюється на краще і ринок квітів поступово переходить на цивілізовані рейки. Відповідно до Закону України “Про митний тариф України” квіткові рослини з пуп’ янками чи ті, що квітнуть, зрізані квіти та пуп’ янки, що придатні для складання букету чи декоративних цілей, а також листя, гілки та інші частини рослин без квітів, трава, мох, лишайники для букетів чи обрамлення, класифікуються за кодами і обкладаються ввізним митом за специфічними ставками, що встановлені відносно кількості ціє продукції. В представлених до митного оформлення інвойсах обов’ язково повинні бути вказані номери коробок з продукцією і повний перелік продукції. До того ж товар повинен відповідати вказаним у документах торговим показникам: кількості, ціні за одиницю та загальній сумі. Додатково треба вказувати якісні характеристики квітів – довжина, колір, кількість бутонів на гілці. Обов’ язковим є сертифікат про походження товару, фітосанітарний сертифікат експортера та сертифікат якості. Перерахунок поштучної продукції передбачає кратність упаковки пакетів всередині коробки, що встановлюється в країнах-експортерах. Так, в одному пакеті зазвичай вміщується троянд не менше 20 шт., хризантем – не менше 5 шт., гвоздик і лілей – не менше 10 шт., ірисів, тюльпанів і гербер – не менше 50 шт.
    Незважаючи на прийняті державою заходи щодо захисту внутрішнього квіткового ринку потік імпорту не тільки не поменшав, а навпаки, збільшився. Фахівці впевнені, що повністю перекрити імпорт квітів в Україну не можна, бо це спровокує на ринку великий дефіцит. Згодом квітковий імпорт може відпасти сам по собі, за умови якщо почнеться серйозний розвиток вітчизняного квіткового виробництва


    Прогрес методом проб і помилок
    Більшість тих, хто в Україні займається квітковим бізнесом, зірок з неба не хапає. Дехто методом проб і помилок досягнув певних результатів. Та все ж українське квітництво розвинулося останнім часом настільки, що постало питання координації та узгодження дій всіх операторів ринку, які, на жаль, часто працюють за старими принципами, не вдаючися до аналізу, меркетингу та прогнозування ведення свого бізнесу. Тому не так давно було створено Союз українських квіткарів, який за першочергове своє завдання поставив саме координування роботи галузі, сприяння розвитку наукових досліджень в сфері квітництва, виведення нових сортів квітів і рослин. В перспективах діяльності Союзу також розробка нових методів і способів вирощування квітів і рослин, впровадження їх результатів, розвиток, аналіз та узагальнення методів вирощування та реалізації квіткової продукції для більш ефективного практичного їх застосування; розробка та реалізація наукових, економічних, екологічних, соціальних, культурних та інших програм, проектів та окремих акцій, спрямованих на всебічний розвиток українського квітництва. Широко застосовуються можливості модернізації систем опалення, запровадження комп’ ютерних технологій управління процесом вирощування, використання систем клімат-контролю, застосування крапельного зрошування. За оцінками фахівців, це дасть можливість зменшити витрати тепла, електроенергії мінімум в 3-4 рази та покращити якість продукції. Підприємці зрозуміли, що краще використовувати якісне обладнання, розраховане на багаторічну експлуатацію. Щоправда поки що це можуть дозволити собі лише великі підприємства. Та й загалом інвестори зацікавлені у запровадженні великих довгострокових проектів, у співпраці саме з ними, а не з малим бізнесом. Наслідком такої модернізації може стати значний прогрес в розвитку галузі, підвищення продуктивності виробництва та вихід на нові ринки збуту. Тобто, можливо, найближчим часом ми почуємо не лише про український імпорт квітів, а й про експорт цієї ніжної продукції. Зокрема, українські квіткарі, зрозуміло, що мається на увазі лише великі виробники, планують освоїти російський квітковий ринок.


    Трансформація вітчизняного квітникарства
    Квіти в усі часи були загальними улюбленцями. Наприклад, у епоху короля-сонця Людовіка Чотирнадцятого, придвірні садівники не скупилися на розкішні прикраси для квітів та букетів у вигляді шовкових бантів, атласних стрічок і легкої позолоти. Вони навіть вигадали поливати пелюстки парфумами! Квіти майже обожнювалися. Однак все це, за винятком, мабуть, благоговіння перед ніжним чудом природи, залишилося в далекому минулому. А сьогодні квіти стали не лише предметом обожнювання, а засобом заробляння грошей, одним з найпоширеніших та найуспішніших видів бізнесу.
Оператори російського ринку квітів, наприклад, порівнюють прибутки від цього бізнесу з прибутками від торгівлі бензином.
    Квітковий бізнес в Україні протягом останніх років також не пасе задніх, а стрімко розвивається. На ринку квітів України традиційно співіснувала продукція державного й приватного секторів. За статистичними даними, щороку спеціалізовані тепличні господарства, яких було більше півсотні, вирощували близько 240 млн. шт. квітів. Під впливом багатьох негативних причин українське квітництво “зів’ яло”, але згодом воно відродилося і трансформувалося. І якщо ще рік-два тому квітковим бізнесом займалися, в основному, приватні особи і невеликі фірми, то останнім часом стала помітною інша тенденція: цією сферою зацікавилися і великі компанії. Проте конкуренції серед виробників квітів поки не спостерігається. Навпаки вони постійно розширюють обсяги власного господарства, удосконалюють та модернізують технічну базу. Не дивлячись на це, виробники не можуть забезпечити потреби споживача, а частка імпорту на вітчизняному ринку квітів вже кілька років залишається високою і коливається в межах 70-80%. Сьогодні основна маса квітникарів переорієнтувалася на торгівлю імпортною сировиною і товаром. Тому споживач не помічає дефіциту квітів, ринок насичений за рахунок імпорту. Це стосуються і живих квітів, і горшечних рослин, і супутніх товарів. Імпорт переважає в оптовій та роздрібній торгівлі.


    Українські квіти заморського походження
    Імпорт квіткової продукції – явище поширене не лише у нас. Навіть до Голандії, загальновизнаної країни квітів, їх завозять з Африки чи інших теплих регіонів на інших континентах. Імпорт часто виявляється значно вигіднішим, ніж вкладання грошей у вирощування квіткової продукції вдома. Тому легше і вигідніше привести товар, в цьому, якщо хочете, простежується один із наслідків світових процесів глобалізації.
    Основна маса квітів на нашому ринку – імпортний товар. Головні постачальники квіткової продукції на український ринок – Еквадор, Польща, Бельгія, Іспанія, Італія, Ізраїль, Туреччина, Німеччина. Левова частка постачання здійснюється з Голландії, визнаного світового лідера в квітковому бізнесі. Система голландських аукціонів забезпечують біля 90% від об’ єму всього світового квіткового продажу. Одним з головних постачальників квітів на наш ринок є Польща, яка часто робить це не напряму, а за допомогою філіалів голандських компаній. Польські підприємства досить конкурентоздатні: швидко переймають всі нові смаки і тенденції в квітковому бізнесі, а витрати на виробництво у них нижчі, тому що дешевша робоча сила ніж в країнах Західної Європи. Завдяки цьому, а також меншій віддаленості від України польські постачальники виграють. Один з найбільших постачальників імпорту квітів в Україну українсько-польське спільне підприємство “Украфлора”, яке постачає квіти з більш ніж 20 країн світу: Колумбії, Еквадору, Мароко, Ізраїлю, ПАР, Кенії, Австралії, Зімбабве, Нідерландів та інших. Одних лише троянд “Украфлора” пропонує більше 80 сортів. На долю великих постачальників квіткової продукції приходиться близько 50%. Решту постачають середні та дрібні оптово-роздрібні фірми, яких лише в Києві кілька десятків. За свідченням операторів ринку, значна кількість квітів потрапляє на ринок нелегальним шляхом. Їх завозять дрібні підприємці – “човники”.
 


© 2002-2017 Магазини квітів «Фантазія»
All rights reserved.

bigmir)net TOP 100